UGDYMO TURINIO ATNAUJINIMAS (UTA)
ATNAUJINIMO TIKSLAS – UŽTIKRINTI AUKŠTESNĘ BENDROJO UGDYMO KOKYBĘ.
Bendrųjų programų turiniu ugdomos septynios kompetencijos. Kompetencijos – pasirengimas prasmingai veikti. Siekiant ugdyti kompetencijas svarbu užtikrinti jų ugdymo nuoseklumą ir tęstinumą, remtis mokinio individualia pažanga ir orientuotis į jo gabumus ir stiprybes. Atnaujintose dalykų bendrosiose programose atskleidžiama, kaip dalyko turiniu auginamos mokinio kompetencijos.
UGDYMO TURINIO ATNAUJINIMAS
-
7 kompetencijos.
- Vaiko raidos aprašas.
- Mokymosi turinys 70 proc. mokymosi laiko. Dėl 30 proc. laiko sprendžia mokytojas.
- Atsisakyta mokymosi turinio pasikartojimo. Siekiama horizontalios ir vertikalios dermės.
- Mokymosi turinys atnaujinamas atsižvelgiant į pasaulines bendrųjų programų rengimo tendencijas.
- Integruojamosios programos integruojamos į turiniu susijusių dalykų bendrąsias programas.
- Keturi pasiekimų lygių požymiai.
PAŽINIMO KOMPETENCIJA:
-
Dalyko žinios ir gebėjimai
-
Kritinis mąstymas
-
Problemų sprendimas
-
Mokėjimas mokytis
PILIETIŠKUMO KOMPETENCIJA:
- Pilietinis tapatumas ir pilietinė galia
- Gyvenimas bendruomenėje kuriant demokratišką visuomenę
- Pagarba žmogaus teisėms ir laisvėms
- Valstybės kūrimas ir valstybingumo stiprinimas tarptautinėje bendruomenėje
SOCIALINĖ, EMOCINĖ IR SVEIKOS GYVENSENOS KOMPETENCIJA:
- Savimonė ir savitvardos įgūdžiai
- Empatiškumas, socialinis sąmoningumas ir teigiamų tarpusavio santykių kūrimas
- Atsakingas sprendimų priėmimas ir elgesys įvertinant pasekmes
- Rūpinimasis sveikata
KOMUNIKAVIMO KOMPETENCIJA:
- Pranešimo kūrimas
Pranešimo perteikimas ir komunikacinė sąveika - Pranešimo analizė ir interpretavimas
KULTŪRINĖ KOMPETENCIJA:
- Kultūrinis išprusimas
- Kultūrinė raiška Kultūrinis
- Sąmoningumas
KŪRYBIŠKUMO KOMPETENCIJA:
- Tyrinėjimas
- Generavimas
- Kūrimas
Vertinimas ir refleksija
SKAITMENINĖ KOMPETENCIJA:
- Skaitmeninis turinys
- Skaitmeninis komunikavimas
- Skaitmeninė sauga
- Problemų sprendimas
Pasiekimų vertinimas ugdymo procese:
- slenkstinis lygis (I) – 4, patenkinamas
- lygis (II) – 5–6, pagrindinis lygis (III)
- – 7–8, aukštesnysis lygis (IV) – 9–10.
MOKYKLŲ PASIRENGIMO DIEGTI ATNAUJINTAS PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO BENDRĄSIAS PROGRAMAS VEIKLOS TYRIMAS
PATARIMAI KOLEGOMS:
Įdėmiai perskaityti pagrindinius dokumentus:
- vaiko raidos aprašą,kompetencijų raidos aprašą,
- Bendrųjų programų įvadą, dalyko bendrąją programą,
bendrųjų programų įgyvendinimo rekomendacijas (geriau – OneNote formatu), - metodinį leidinį, skirtą xxx mokytojų dalykinėms kompetencijoms tobulinti.
- Apgalvoti, kaip bus elgiamasi dėl 30 proc. pamokų.
- Numatyti tarpdalykinių temų integravimo galimybes.
SVARBŪS DOKUMENTAI, NUORODOS: